Jak byste zhodnotil rok od krajských voleb?
Řekl bych, že byl velmi intenzivní a snad i úspěšný, což nám vlastně řeknou lidé v dalších volbách. Hodnotil bych ho ale jako rok covidový, kdy některé naše projekty brzdilo to, že jsme se v rámci krizového řízení museli starat o přeplněné nemocnice nebo o to, aby OČKO centra fungovala tak, jak mají. Na druhou stranu je to rok, který mi dával smysl každý den.
Na kraji máte na starost mimo jiné cestovní ruch a životní prostřední. Cestovní ruch už delší dobu nezažívá úplně šťastné období. Kraj se snažil tu situaci řešit pomocí různých kampaní. Povedlo se to? Povedlo se nalákat turisty na jih Čech?
Jihočeský kraj zaznamenal ve třetím čtvrtletí letošního roku nový návštěvnický rekord. Předběžné výsledky za toto období překonaly i předcovidové léto roku 2019. Podle čerstvě zveřejněných údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ) navštívilo od začátku července do konce září jihočeský region bezmála 820 000 hostů, kteří zde strávili téměř 2,5 milionu nocí. Historicky nejvyšší čísla návštěvnosti nás samozřejmě těší. Pozitivní je, že se i díky zářijové kampani Jihočeské centrály cestovního ruchu podařilo prodloužit průměrný počet přenocování, který v tomto období dosáhl hranice tří nocí na jednoho hosta. Díky tomu jsou turisté na jihu Čech déle, navštíví více míst, což ve finále pomáhá i dalším podnikatelům v oblasti cestovního ruchu.
Naším cílem je nedělat podporu nějakým neúčelným rozhazováním peněz, ale cíleně zvát turisty a návštěvníky na jih Čech v době mimo hlavní sezóny a motivovat je, aby u nás zůstali co nejdéle. To byl zároveň smysl naší podzimní kampaně „Dovolená v jižních Čechách.“ Právě to je nejlepší forma podpory místních podnikatelů, ne nějaké uměle nastavené příspěvky.
Více zde.