Napříč Českem se obnovila výuka ve školách. Do základních škol, gymnázií či na univerzity se vracejí žáci a studenti. Co jim vzala a dala on-line výuka? A jak pomoci těm, kteří zaostávají? Hosty pondělních Událostí, komentářů k tématu školství byli místopředseda podvýboru pro regionální školství Marek Výborný /KDU-ČSL/, místopředseda výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu Lukáš Bartoň /Piráti/ a rektor Univerzity Karlovy Tomáš Zima.
Budou mít učitelé na středních školách tendenci být nyní přísnější? Ministerstvo školství chce spíš opak. „Já jsem přesvědčen, a říkám to z vlastní zkušenosti pedagoga a ředitele gymnázia, že každý rozumný učitel k tomu takto nepřistoupí. Představa, že za 6 týdnů doženeme to, co jsme za 7 měsíců nestihli, je naprosto zcestná. Faktem ale je, že každý den se počítá. Je dobře, že žáci a studenti jsou konečně ve školách, kam patří! Jenom připomenu to, že Česká republika se, bohužel, zařadila mezi ty státy Evropy, společně se Severní Makedonií a, tuším, Bosnou a Hercegovinou, kde děti byly nejdéle doma. Z mého pohledu často neopodstatněně. Ale teď se musíme zaměřit na využití těch 6 týdnů a k reflexi toho, co ten školní rok měl přinést na úrovni vzdělávání, ale i sociálních kontaktů. Já si myslím, že ten měsíc je pro děti nesmírně důležitý, aby dokázaly potom v září do celého procesu zase naskočit,“ uvedl Marek Výborný.
Více zde.