KDU.breadcrumbs.homeAktuálně Tiskové zprávy V městysu Černá Hora proběhla beseda o přípravě nové kapacitní komunikace I/73
Zpět

V městysu Černá Hora proběhla beseda o přípravě nové kapacitní komunikace I/73

Přidáno 9. 5. 2022
Ilustrační foto
Tiskové zprávy

V městysu Černá Hora se opět debatovalo na téma nové kapacitní komunikace I/73 a stávající I/43 na besedě, kterou pravidelně organizuje senátorka Jaromíra Vítková (KDU-ČSL) společně s městysem a spolkem Naše voda. Zájem o besedu byl veliký, přišli občané, zástupci samospráv i podnikatelé.

„Celkem 189 nehod za rok 2021 ukazuje, že je třeba novou silnici uspíšit. Mimo statistiku nehod bývá ještě jedenkrát tolik kolizí, které policie ČR neprošetřují. V pátek 6. května se staly dvě vážné nehody na I/43. To mě opět utvrdilo v tom, že stávající silnice I/43 je opravdu nebezpečná a o to víc usiluji o novou kapacitní komunikaci I/73,“ sdělila na jednání senátorka Vítková.
 
Rozhodnutí ohledně kategorie čtyř nebo tří pruhů v úseku Svitávka-Staré Město není ještě jasné. Ministerstvo dopravy ČR momentálně prověřuje podklady. Na besedě zazněla řada hlasů pro 4pruhou variantu i z bezpečnostního hlediska. Zástupci PK-Ossendorf prezentovali připravený úsek Bořitov-Svitávka, kde budou čtyři pruhy. V letošním roce bude vydáno územní rozhodnutí, stavební povolení se předpokládá v roce 2024 a uvedení do provozu bude v roce 2028. Úsek doprovází i řada kompenzačních opatření ve formě mokřadů, tůní, velkého množství zeleně a úpravy vodních toků. Na jaře 2023 se předpokládá uvedení do provozu okružní křižovatky u Sebranic. Zde je již příprava v pokročilejším stadiu, aktuálně probíhají inženýrské činnosti vedoucí k vydání potřebného povolení stavby. Firma HBH Projekt spol. s r.o. prezentovala technické řešení úseku D1/Troubsko-Bořitov. Zde jsou v návrhu tři tunely a to v Bystrci, Kníničkách a u Malhostovic.
  
„Ve zbývajících dvou úsecích v jižní a severní části nové kapacitní silnice jsme ve fázi technických studií. Na severu mezi Svitávkou a Borušovem se diskutuje o navrženém 3pruhu, který má odpůrce. Na jihu je zase problém s umístněním silnice u Brněnské přehrady. Tady čekáme soudní spory. Klíčové bude i posuzování vlivů na životní prostředí,“ informoval generální ředitel ŘSD ČR Radek Mátl v rámci pondělní besedy.
  
„Zástupci Ministerstva dopravy ČR, ŘSD ČR, Policie ČR a dalších relevantních institucí reagovali na dotazy občanů, které se týkaly stávající I/43 i nové kapacitní silnice I/73. Ze strany zástupců ŘSD ČR zaznělo i to, že postupy ovlivňuje nejen legislativa (liniový zákon) a stavební zákon, ale také tlak ze strany veřejnosti a tyto besedy, kde se potkávají všichni zainteresovaní aktéři s veřejností,“ doplnila Vítková.

kategorie Tiskové zprávy