Kontaktní kampaně ve stylu "door to door“ jsou v západním světě běžnou praxí, používaly je týmy snad všech amerických prezidentů od Reagana po Obamu. V Česku však příliš dlouho historii nemají. Koalice SPOLU to změní a za lidmi se během druhého zářijového víkendu vydají nejenom kandidáti a dobrovolníci, ale dokonce přímo předsedové všech stran. Proč?
Koalice SPOLU se chce ptát přímo lidí na nejpalčivější problémy, které je trápí a jak by dali Česko dohromady oni.
Kandidáti budou při této příležitosti rozdávat volební program a nově vydané číslo volebních novin. Náklad volebních novin je 5 milionů kusů. To znamená, že je v příštích dnech najde ve své poštovní schránce úplně každá rodina. Dále s sebou budou mít samozřejmě i informační materiály o kandidátech daného kraje, kteří je osobně budou zvát k říjnovým volbám do Poslanecké sněmovny.
„Kontaktní kampaň je mojí nejoblíbenější formou komunikace s občany. Už od jara jezdím do regionů a setkávám se s lidmi ve firmách, na náměstích, nebo v letních kinech. Rozhodli jsme se ale být voličům ještě blíž, a proto spolu v sobotu vyrážíme na kampaň "ode dveří ke dveřím". Budeme za lidmi chodit, oslovovat je napřímo, bavit se s nimi o tom, jakou změnu nabízíme naší zemi, ale i o čemkoliv jiném, budou-li chtít. Ačkoliv je taková forma kampaně na Západě běžná, u nás to úplně obvyklé není a já jsem rád, že průkopníkem v tomhle směru může být právě koalice SPOLU. Těším se na spoustu setkání!“ konstatuje kandidát na premiéra Petr Fiala.
Už nyní koalice SPOLU eviduje stovky kandidátů a dobrovolníků, kteří se chystají vyrazit za svými voliči hned v prvních dnech po spuštění kampaně a s blížícím se termínem voleb bude aktivita členské základny všech tří stran v této oblasti ještě gradovat. Voliči se přitom nemusí obávat, že by u nich kandidáti zvonili v brzkých ranních hodinách či naopak pozdě v noci. V případě, že kandidáti nikoho nezastihnou, zanechají na klice pověšený vzkaz s informací, že domácnost navštívili a jak se s nimi případně volič může spojit.
„Už tuto sobotu se doslova a do písmene rozejdeme za svými voliči. Dlouhodobě říkáme, že potřebujeme dát naši zemi do pořádku a nechceme přitom stavět žádné vzdušné zámky, ani lidem představovat líbivé PR projekty. Známe svůj region, píšete nám, telefonujete, přesto zůstává obrovské množství těch, kteří nás stále vídají jen v médiích, ale jejich hlas k nám nedolehne. Nemá jak. A my to chceme změnit, potřebujeme se osobně poptat lidí, kteří se na nás obvykle s ničím neobrací. Chceme slyšet jejich starosti, problémy nebo nápady na zlepšení. Od soboty se rozejdeme takzvaně door to door a půjdeme po celé České republice doslova ode dveří ke dveřím. Tento styl politické komunikace je u nás stále ještě novinkou, těšíme se na zajímavá setkání a zároveň jsme zvědaví, co nového se dozvíme,“ říká předseda KDU-ČSL Marian Jurečka.
Všichni tři předsedové koalice SPOLU si už „door to door“ kampaň vyzkoušeli i osobně a potěšilo je, jak na ně lidé reagovali. Řada voličů byla především hodně překvapená, že na jejich prahu stojí politik, kterého až dosud znali jen z televize. Někteří je dokonce zvali na kávu, jiní s nimi jen krátce promluvili. Krátké video s předsedy si můžete prohlédnout ZDE.
„SPOLU není jenom pouhý název naší koalice, znamená to hlavně, že do toho jdeme spolu s vámi. Před lidmi se neschováváme s ochrankou v cukrárnách, naopak jdeme s kůží na trh přímo za nimi. Právě proto nejenom my jako předsedové, ale naši kandidáti ze všech krajů, vyrážíme k lidem v kampani ode dveří ke dveřím. Nejlepším signálem toho, jestli svou práci vykonáváte dobře, je přímá zpětná vazba. Chceme se tváří v tvář od lidí dozvědět, co je trápí, co je zajímá a co by změnili na dnešním směřování České republiky. A spolu s nimi dát Česko znovu dohromady,“ konstatuje Markéta Pekarová Adamová, předsedkyně TOP 09.