KDU.breadcrumbs.homeAktuálně Tiskové zprávy Pavel Svoboda: Europoslanci schválili lepší podmínky pro české řidiče kamionů
Zpět

Pavel Svoboda: Europoslanci schválili lepší podmínky pro české řidiče kamionů

Přidáno 5. 4. 2019
Ilustrační foto
tisková zpráva

Europoslanci na plenárním zasedání 4. dubna 2019 schválili silniční balíček známý jako mobility package, který popisuje jasná pravidla týkající se odměn řidičů a doby odpočinku, udává třídenní limit pro kabotáž a zajistí méně silniční kontrol a zvýší jejich kvalitu. Plénum podpořilo návrhy, které zlepší podmínky také českým řidičům kamionů.

Byť šlo o politicky velmi citlivé návrhy a vyjednávání byla složitá, dnes silniční balíček mobility package na plénu Evropského parlamentu prošel ve prospěch českých řidičů a dopravních firem.
 
„Plénum Parlamentu v červenci 2018 balíček legislativních norem vrátilo k přepracování do dopravního výboru. Tam se nicméně kompromisní znění vyvažující zájmy starých a nových zemí EU nalézt nepodařilo. Mám proto velkou radost, že dnešním hlasováním jsme zajistili znění reformy, která je pozitivní pro české dopravní firmy. Jasná evropská pravidla zamezí různým národním i ochránářským pravidlům a rozpadu vnitřního trhu silniční dopravy,“ komentuje dnešní hlasování Pavel Svoboda (KDU-ČSL/ELS), který působí v dopravním výboru.
 
Odhlasovaný balíček mobility v případě vysílání řidičů vyjímá bilaterální přepravu a určitý počet cross-trade operací. V případě doby řízení a doby odpočinkuse zachová současná právní úprava, což znamená dvoutýdenní referenční doby pro trávení dlouhých víkendových odpočinku řidičů (45 + hodin) a zákaz přespávání v kabinách pro čerpání těchto dlouhých víkendových odpočinků. Navíc se navrhuje rychlejší zavedení nové generace tachografů za účelem dalšího zefektivnění kontrol.
 
V případě přístupu na trh budou povoleny 3 dny kabotáže, poté 60 hodin, během kterých řidič nebude moci provádět kabotáž ve stejném státě (ale může jezdit v některém ze sousedních států). Cílem je zabránit systematické kabotáži v jednom státě. Dále návrh obsahuje ustanovení o povinném návratu vozidla do země registrace jednou za 4 týdny s cílem postihnout tzv. letter box společnosti, které ve skutečnosti nemají žádné ekonomické vazby na stát registrace.
 

kategorie Tiskové zprávy