„Přestože je logopedická péče ve školství dlouhodobě poskytována, dosud neměla svoji vlastní profesi. Zavedení školského logopeda do praxe tedy rozhodně vítám,“ uvádí senátorka Miluše Horská (za KDU-ČSL) a dodává: „Je to výsledek dlouholetého úsilí a jednoznačně povede k efektivnější podpoře dětí, které tuto specializovanou péči v našem školském systému potřebují.“
Senátor Lumír Kantor (KDU-ČSL) doplňuje: „Jako lékař jsem přesvědčen, že vedle logopeda ve zdravotnictví potřebujeme i logopeda školského. Věřím, že se budou doplňovat. Školní logoped se nebude zabývat jen zdravotnickou diagnostikou. Bude se zabývat speciální pedagogickou logopedickou diagnostikou. Měl by tedy určit, které dítě potřebuje ke klinickému logopedovi."
„Ve svém regionu opakovaně narážím na velký nedostatek logopedů, proto je uzákonění profese školského logopeda krok správným směrem,“ říká senátorka Jaromíra Vítková (KDU-ČSL) s tím, že zákon z těchto důvodů podpořila.
Počet dětí, které potřebují logopedickou intervenci, se dlouhodobě zvyšuje. Podle zprávy České školní inspekce je to jeden z nejčastějších důvodů odkladů školní docházky. Do vzdělávacího systému však přichází nejen děti s vadami řeči, ale také žáci s odlišným mateřským jazykem nebo děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. Velkou skupinu žáků ve speciálním školství, ale kvůli inkluzi i v hlavním vzdělávacím proudu, tvoří žáci s nejrůznějším zdravotním postižením. Těm dostupná logopedická péče pomůže k lepšímu začlenění. Každodenní práce s dítětem ve školském zařízení totiž umožňuje pravidelnost, dostupnost a potřebnou intenzitu logopedické péče.