Taky vás štve, že současná vláda pořád nabírá nové úředníky do zbytečných úřadů? Paradoxní ale je, že i přes vysoký počet úředníků komunikace občanů se státními institucemi často vázne. Úředníci kontrolují zkontrolované, pravá ruka často neví, co dělá levá, a úřady navzájem nesdílejí informace. To se musí změnit. Jaké kroky by z mého pohledu měla podniknout další vláda?
1. Snížení počtu státních úředníků
Stát bude podporovat flexibilní a zkrácené úvazky. Zároveň zruší nebo sloučí zbytečné úřady i kontrolní místa a bude svou činnost efektivně digitalizovat. Díky tomu ušetříme velké množství peněz a až o 13 % snížíme počet státních úředníků. Úprava se samozřejmě nedotkne učitelů, zdravotníků, hasičů či policistů.
2. Zlepšení komunikace mezi úřady
Je rok 2021, a proto je nejvyšší čas, aby spolu úřady začaly efektivně komunikovat. To znamená, že když jednomu úřadu poskytnete konkrétní údaje, další úřad je po vás už nebude požadovat. Díky tomu se vyhnete zbytečnému papírování, nebudete muset vyplňovat další a další formuláře a čas budete moci věnovat něčemu užitečnějšímu.
Více zde.