Modernizace nejvytíženější dálnice začala už v roce 2013. Naposledy se uzavřela v sobotu u Kaliště, a to na dva dny. Objízdné trasy se začaly okamžitě plnit. Zdržení staveb ztěžuje hlavně nedostatek materiálu. Projedou se řidiči po hlavní dopravní tepně na podzim bez zastavení, jak slibuje ministerstvo? Hostem Událostí, komentářů byl lidovecký předseda Marian Jurečka.
Předseda KDU-ČSL a místopředseda sněmovního hospodářského výboru Marian Jurečka zdůraznil, že na cestách mezi Poslaneckou sněmovnou a Přerovskem, kde žije, jezdí po D1 minimálně dvakrát týdně a nemá z nynějšího jejího stavu pocit, že by za tři měsíce měla být z Benešovska na Brněnsko průjezdná bez omezení. „Nejsem si jist, jestli se to stihne. Byl bych velmi rád, aby to nebylo, jako když se končila pětiletka – že se to musí stůj co stůj k tomu datu dokončit. Chci, aby to nebylo na úkor bezpečnosti a kvality. U mostů je evidentní, že se to nestihne. Myslím, že po těch deseti letech už je jedno, jestli to bude v září, nebo v listopadu, ale ať to není na úkor kvalitní práce nebo bezpečnosti lidí, kteří by potom nějaké věci dodělávali až za provozu. Náklady na stavební práce navíc rosnou astronomicky. V příštích letech bude velký problém tyto stavby ufinancovat,“ uvedl Jurečka.
„Investoři říkají, že by na dopravní infrastrukturu potřebovali 145 miliard korun. To je asi o dvacet více, než je plánovaný rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury. Vláda se ale rozhodla, že to pro ni nebude prioritou. Bude potřeba zapojit i veřejné peníze,“ upřesnil Jurečka s tím, že velkým problémem je i dostupná pracovní síla. „Nikdy nebudeme schopni nabrat tolik pracovníků, kolik potřebujeme. Je třeba, aby stát kladl důraz na mechanizaci a robotizaci. Jedině tak udržíme naši ekonomiku konkurenceschopnou,“ doplnil lidovecký předseda.
Více zde.