„Silniční komunikace druhých a třetích tříd jsou v dezolátním stavu, financování oprav není ze strany státu dostačující,“ řekl předseda lidovců Marian Jurečka na CNN Prima NEWS. Stejně tak si nemyslí, že by ekologické spolky byly největším problémem při výstavbě dálnic, podle něj stát nekomunikuje s občanskými sdruženími s dostatečným předstihem.
Nápad převést výstavbu dálnice D4 na soukromé konsorcium i investory si Jurečka chválí. Podle něj ovšem nejde o zásluhu vlády Andeje Babiše (ANO) – rozhodnutí padlo už za kabinetu Bohuslava Sobotky (ČSSD). „Je tady jasná garance, že soukromý investor musí postavit dálnici v rekordně krátkém čase, jinak mu hrozí velké sankce. A bude také zodpovědný za její kvalitní údržbu až do závěru, až bude státu dálnici předávat,“ rozvedl na CNN Prima NEWS.
Uznal, že ministerstvo dopravy udělalo v některých sektorech kus práce, zejména co se týče železniční dopravy. „Když se ale podíváme na silnice, tady bude hodnocení poměrně přísné. Čísla výrazně vylepšuje rekonstrukce dálnice D1, na to vláda Andreje Babiše ale neměla žádný vliv. O tom se rozhodlo dávno před touto vládou,“ upozornil Jurečka.
Více zde.