Ministerstvo práce a sociálních věcí je průkopníkem v digitalizaci administrativních záležitostí. Od letošního zavedení klientské zóny s názvem Jenda se o třetinu zrychlilo vyřizování žádostí o rodičovský příspěvek. „Jedna z našich hlavních priorit je spokojený klient,“ říká ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka. O Jendově popularitě se ministerstvo přesvědčilo i díky dotazování, ve kterém žadatelé vyjadřovali svoji spokojenost, jehož výsledkem byla známka 1,4.
V procesu digitalizace pokročilo Ministerstvo práce a sociálních věcí významně již v srpnu 2022, kdy začala fungovat klientská zóna Jenda jakožto pomocník při žádosti o jednorázový příspěvek na dítě. „Zcela digitální žádost využila od jeho spuštění více než polovina rodičů. Potvrzuje se tak, že MPSV je lídrem v digitalizaci státní správy a stále se posouváme dopředu,“ dodal ministr Jurečka.
Jedním z výsledků je zrychlení celého procesu. Možnosti požádat o příspěvek z pohodlí domova bez čekání ve frontách na úřadu využívá stále více lidí. Průměrná doba vyřízení rodičovského příspěvku se během 3 měsíců zkrátila o třetinu. Například v Praze se zkrátila o celý týden a v Brně o čtyři dny. „Další výhodou formuláře v Jendovi je i to, že žadatel vidí, v jakém stavu zpracování je jeho žádost. Při podání osobně na podatelně nebo datovou schránkou je v jakémsi informačním vakuu a neví, zda dávku dostane a kdy. V Jendovi může vše kontrolovat online,“ vysvětluje vrchní ředitel sekce informačních technologií MPSV Karel Trpkoš.
Více zde.