KDU.breadcrumbs.homeAktuality Z médií Antonín Tesařík (KDU-ČSL): Vláda musí u dopravních infrastrukturních staveb dohánět dluh minulosti
Zpět

Antonín Tesařík (KDU-ČSL): Vláda musí u dopravních infrastrukturních staveb dohánět dluh minulosti

Přidáno 3. 11. 2022
Ilustrační foto
ekonomickydenik.cz

V příštím roce bude nutné dokrýt část rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury z jiných zdrojů, protože dotace ze státního rozpočtu nebude pro dofinancování potřeb fondu zcela stačit, říká v rozhovoru pro Ekonomický deník poslanec KDU-ČSL a stranický expert na oblast dopravy Antonín Tesařík. Podotýká, že nejpalčivějším problémem v rámci výstavby dopravních staveb v České republice je délka jejich přípravy. „Nestálé a často nekvalitní změny legislativy této situaci vůbec nepřispívají“, podotýká Antonín Tesařík.

Jaké jsou dlouhodobě největší problémy ČR v dopravní infrastruktuře? Jaké stavby nebo modernizace nejvíce chybí?
Nejpalčivějším problémem v rámci výstavby dopravních staveb v ČR je délka jejich přípravy. Nestálé a často nekvalitní změny legislativy této situaci vůbec nepřispívají. Věříme, že tento stav se podaří v dohledné době stabilizovat a poskytnout státním investorským organizacím stabilní a efektivní podmínky pro přípravu staveb.

Ze silniční infrastruktury je zásadní pokračování v realizaci staveb na D35, které vytvoří alternativu k D1, dále příprava dostavby pražského okruhu a realizace staveb na D3, D11 a nelze opomenout poslední stavbu na D1 u Přerova.

Co u železnic?
V železniční síti je dlouhodobým problémem přetíženost páteřních tratí. Za prioritní lze považovat novostavbu trati Praha-Smíchov – Beroun s 24,7 km dlouhým tunelem, spojení Velký Osek – Choceň, Brno – Přerov, Plzeň – Domažlice – státní hranice, Kolín – Všetaty – Děčín, Praha – Letiště Václava Havla/Kladno a Všejanské spojky a komplexní řešení železničního uzlu Praha. Dále jde o konverzi stejnosměrné trakční soustavy na střídavou v severní části republiky a zavádění zabezpečovacího systému ECTS. Samostatnou kategorií je příprava výstavby sítě vysokorychlostních tratí v ČR. Zde bude nutno v předstihu řešit zajištění dostatečného financování takto rozsáhlého projektu.

Více zde.

kategorie Z médií