V Poslanecké sněmovně se projednávalo o zrušení Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře. „Jedná se o dobrý příklad toho, že naše koalice umí šetřit i na provozu státu a zjednodušovat nepřehlednou spleť státní správy," říká v dnešnm dalším díle našeho seriálu o železnici poslanec Antonín Tesařík.
Tento úřad byl primárně zřízen, aby dohlížel na dodržování pravidel hospodářské soutěže na železnici. „Například, aby nebyli někteří dopravci bezdůvodně zvýhodňováni, dále vykonává cenovou kontrolu či řeší spory v rámci železniční dopravy. Náplň práce Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře je nepochybně potřebná a nezbytná pro dobré fungování vlakové dopravy. Praxe ovšem ukázala, že pravomoci Úřadu se překrývají s mnohem větším Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže a ten může tyto činnosti sám efektivněji vykonávat," popsal Tesařík.
„Z toho důvodu rušíme Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře. Omezíme tím zbytečné výdaje a zpřehledníme státní správu. A to je něco, co má vždy smysl. Věřím, že i takové relativně malé kroky jsou pro železnici podstatné," vysvětluje Tesařík