KDU.breadcrumbs.homeAktuálně Různé Železnice očima Antonína Tesaříka: Cestujeme za hranice
Zpět

Železnice očima Antonína Tesaříka: Cestujeme za hranice

Přidáno 2. 10. 2023
Ilustrační foto

Jak vypadají železnice v Rakousku? Jak pokračují stavby a modernizace v Německu? Na tyto otázky budeme dnes hledat odpověď s poslancem Antonínem Tesaříkem.

Několik velmi zajímavých staveb se aktuálně staví u našich sousedů. A o nich dens bue mluvit Antonín Tesařík. „První takovou stavbou je Koralmská dráha. Ta je označovaná za stavbu století, jde o novou 127 kilometrů dlouhou trať. Do konce roku již bude zahájen provoz na její části. Trať vede mezi Štýrským Hradcem a Klagenfurtem. Padesát kilometrů z celé dráhy je v tunelech. Koralmská dráha by měla být dokončena do roku 2025. Celková doba jízdy mezi Štýrským Hradcem a Klagenfurtem se zkrátí ze tří hodin na 45 minut," popisuje Tesařík.

Druhou stavbou je úpatní tunel Semmering. „Jde o další rakouskou stavbu. Tento 27 kilometrů dlouhý tunel nahradí současnou Horskou dráhu Semmering a zkrátí dobu jízdy mezi Vídní a Štýrským Hradcem o půl hodiny. Vlaky budou v tunelu jezdit rychlostí až 230 km/h," říká Tesařík.

Až budou dokončeny obě tyto stavby, počítají České dráhy s přímým spojem do alpského Villachu, tedy o dostupné a ekologičtější spojení na alpské túry bude postaráno. Porovnání mezi Rakouskem a ČR pro nás ale není lichotivé. „V Rakousku je terén pro železniční stavby je v Rakousku ještě komplikovanější než v České republice. Měli bychom se ale inspirovat, protože bez velkých investic, jakou jsou Koralmská dráha a tunel Semmering, to ani u nás nepůjde," upozorňuje Tesařík a pokračuje: „U nás je důležité, abychom urychlili přípravu i samotnou realizaci železničních staveb. I z tohoto důvodu v Poslanecké sněmovně projednáváme novelu zákona, která pomůže urychlit liniové stavby. Pokud nechceme zůstat pozadu, musíme s liniovými stavbami pohnout stejně jako v Německu, Rakousku nebo Polsku."